TAWARAN PRAKTIKAL DI LADANG KE

TAWARAN PRAKTIKAL DI LADANG KE

Monday, August 25, 2008

Next Action

Assalamualaikum & Salam Sejahtera ....

Alhamdulillah so far nampaknya perjumpaan yg lepas telah pun mendapat liputan yg agak meluasa di kalangan blogger cendawan. Alhamdulillah nampaknya ramai yg dah mula sedar akan keperluan utk berpersatuan dan bersama dibawah satu bumbung. Namun x dihairankan jugak ada segelintir yg masih x setuju ... apa apa pun kita cuba buat yg terbaik demi kebaikkan dan kesinambungan perniagaan yg kita sama sama ceburi ini.

Aaaa ... lupa pulak, kalau nak tgk lebih byk gambar semasa perjumpaan tersebut sila layari ..... http://www.flickr.com/photos/gogsard/sets/72157606924105521/ Ihsan dr Cendawan915. TQ En Amree.

Insya Allah jika x ada aral melintang kami akan ke pejabat penubuhan persatuan esok. Harap harapnya x delah sebarang masalah. Insya Allah kami akan cuba update sebarang aktiviti yg telah diambil dan end resultnya sekali.

KE Farm Update


Alhamdulillah hasil cendawan kami semakin hari semakin meningkat .. sama naik dgn keadann cuaca yg semakin baik. Hari ni jugak byk pengusha sekitar Seremban ni dok calling each other ... ada cdwn extra ni ... nak ke ? Mcm biasa dengar je kan .. Insya Allah kalau kita dah ada persatuan nnt ... semua ni kita akan cuba atasi bersama.

Rasanay lambakkan cendawan bermusin ni perlu di atasi dgn segera dan perlunya dibangunkan satu industri hiliran di Seremban ini bagi menampung lambakkan bermusin ini. So far setau kami mmg belum ada yg serious buat produk hiliran cdwn di sekitar N9 ni.

Harapnya ada pengusha cdwn di Malaysian ni yg sanggup berkongsi pengalaman dgn kami .. tak pun bersama sama dgn kami utk mebina industri hiliran di N9 ni. Rasanya prospek begitu baik .. masakan ada pengusha yg x mampu pun nak memenuhi supply bagi produk hiliran yg dikeluarkan.

Moga ada yg berani nak menyahut cabaran ini .... byk lagi ruang dlm produk hiliran di N9 no. Dulu puas kami kesana kemari ... terheggeh sana terheggeh sini nak minta bantuan so far blm ada hasil. Contack pengusha ... hantar e-mail kat chef terkenal dan mcm mcm lagi. Insya Allah one day berkat usha dan bantuan kengkawan kita akn berjaya ......

Adios

0 comments:

 
Kulat Enterprise © 2008 | Best View With Firefox,IE7 or Higher