TAWARAN PRAKTIKAL DI LADANG KE

TAWARAN PRAKTIKAL DI LADANG KE

Tuesday, February 12, 2008

Dugaan dr Allah ... Kemalangan yg tak di duga ....

Hari ni ada satu kemalangan yg berlaku di Mambau semasa memasang rak baru. Semasa menyambung rak tetiba salah satu rak telah jatuh dan terkena salah seorg perkerja kami. Koyak kulit kepala mamat tu ada dekat 2inchi terkoyak. Sampai nampak tengkorak kepala. Darah mengalir bagai nak gila. Aku pun a bit panik jugak sbb takut the worst thing sbb kena tu kat kepala dia.

Alhamdulillah syukur kehadrat Illahi semuanya selamat. Kebetulan ( terbuka hati oleh Allah agaknya ) hari ni aku pegi ke site Mambau bawak kete kalau mcm biasa naik motor tak taulah aku nak buat camne. Bawak pegi klinik, terkejut jugak Dr tu sbb luka dia panjang ... tp dia kata it is not serious. Pehh lega rasanya. Kesian aku tgk mamt tu, Dr tu main belasah je jahit luka dia tak pakai bius. Kalau aku maun pengsan tu. Aku pun kejap kluar kejap masuk .. bukan apa aku pun mcm nak pengsan sbb tgk luka dia tu.

Dekat 1 jam jugak kami kat klinik tu. Lepas bailk aku bagi dia ubat dan suruh dia tidor. Ni gambar luka mamat tu ... tak berapa clear sbb dah jahit masa ni.





Ni pulak kesan darah yg x mau hilang lepas di tuang air ...



Ni lah rak kami tengah buat tu



Nilah dia dugaan dr Allah yg dtg kepada kita didalam mencari redhoNya. Bukan apa utk nak tengok samaada kita ikhlas dlm segala pebuatan atau sebaliknya. Insya Allah perjuangan akan diteruskan selagi kaki mampu melangkah.

2 comments:

spyz said...

uikk..
seram aku tgk.
jaga pekerja baik2, mcm ko jaga aku dulu..
ha ha..

p/s aku ingat nak gi mlawat ko ahad lepas tp takut hiway jem. sekalinya dgr cerita memang jem sampai ke pedas linggi..

lain kali lah...

kulat said...

Insya Allah tu dah tangunjawab yg Allah bg kat aku.

Highway mmg jem gila. Kebetulan kete adik aku rosak sunday tu. So kena hantar dia ke USJ. Hampeh betul pegi dan balik jem. Dekat 1 jam sangkut pegi dan balik. Yg paling sakit hati accident kecik je dan x de impact pun kat jln highway tu. Semua happened kat tepi highway. Terbabas ke tepi jln.

Org M'sia ni perihatin sgt lah

 
Kulat Enterprise © 2008 | Best View With Firefox,IE7 or Higher