TAWARAN PRAKTIKAL DI LADANG KE

TAWARAN PRAKTIKAL DI LADANG KE

Thursday, October 23, 2008

Set Up New Concept

Assalamualaikum & Salam Sejahtera ...

Alhamdulillah kami telah diberi kepercayaan utk menyiapkan satu konsep rumah cedawan didalam kedai. Keluasan sekitar 23' X 75'. Kami cuba mengunakan sebanyak mungkin space yg ada utk mengisi rak rak cendawan. Konsep in lebih kepada beli, peram, tuai & jual. Amat sesuai untuk contract farmer dlm menjimatkan kos & mengurangkan risiko penyakit.

Konsep begini amat penting agar ianya blh dimajukan dgn bantuan dr AgroBank, Mara, Tekun dan pelbagai lagi agensi yg blh membantu dr segi pembiayaan. Kami terpanggil utk merealisasikan konsep ini adalah bertujuaan utk memberi sample kepada satu projek yg berdaya saing dan mampu memberi pulangan yg lumayan.

Pengalaman yg dah kami timba selama ini akan digunakan dlm menjayakan konsep baru ini agar ianya lebih mudah utk di kawalselia dan memberikan hasil yg tinggi kerana faktor persekitaran yg blh dikawal dgn mudah. Pemilihan tempat juga adalah penting as to ensure kita x mempunyai masalah dr persekitaran yg kotor & mempunyai byk makhluk perosak.

Kalau konsep ini berjaya ... Insya Allah ianya akan membuka lebih byk peluang kepada pengusha pengusha baru yg ingin berkecimpung dlm projek cendawan ini. Kami juga dlm perancangan utk juga menyediakan skim contract farming kepada perserta perserta kami.

So sesiapa yg berminat blh mula menghubungi kami dengan seberapa segera agar perancang teliti dpt dijalankan dah pemilihan tempat yg sesuai blh dijalankan dengan kadar segera. Harap yg ada cita cita tu blh hubungi kami dgn segera & Insya Allah bagi mereka yg berkelayakkan akan kami cuba bantu dr kertas kerja bagi permohonan pembiayaan.

Baru baru ini pihak kami baru menerima tawaran utk supply cendawan segar di sekitar Kuala Lumpur. Permintaan harian sekitar 300KG. Pada pengusha sekitar N9 yg x mempunyai pasaran blh juga menghubungi kami dengan kadar segera. Insya Allah sama samalah kita berkongsi pasaran ini & perlu diingatkan .... 1st come 1st serve.

Adios ...

Note :- Blh hubungi En Ramle utk maklumat lanjut di 012 3535181

0 comments:

 
Kulat Enterprise © 2008 | Best View With Firefox,IE7 or Higher